کد خبر: ۲۴۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 04 June 2016
مسئول ستاد بزرگداشت شهدای مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای 15 خرداد، یادواره شیخ الشهدای استان سیستان وبلوچستان شهید حاج شیخ علی مزاری و 60 شهید مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان در محل قتلگاه شهدای فاطمیه برگزار می شود. 
حجت الاسلام«عبدالرضا مزاری» افزود: این آیین امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی روحانی جانباز دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب و مداحی حاج حسن شالبافان برگزار خواهد شد. 
وی بیان کرد: مراسم غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدای گرانقدر روز پنجشنبه در گلزار شهدای زاهدان با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار زاهدان برگزار شد.
مزاری تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی مزاری، امام جماعت وقت مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان 18 خرداد 1369 روبه روی منزل خود و در مقابل دیدگان خانواده اش توسط عوامل مزدور وهابی به شهادت رسید و مقام معظم رهبری نیز در پیامی ضمن تجلیل از فعالیت های مخلصانه شهید حجت الاسلام والمسلمین مزاری در جنوب شرق کشور، شهادت این شهید عزیز را تبریک و تسلیت گفتند. 
وی تصریح کرد: مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) زاهدان جزو مساجد شاخص این استان است که در زمان جنگ تحمیلی نیز در زمینه تامین نیرو و تدارکات جبهه به مدیریت شهید مزاری بیشترین نقش را داشت و مفتخر است که قریب به 40 نفر از نیروهای خدوم این مسجد مدال افتخار شهادت در دوران دفاع مقدس را به گردن خود آویختند.
مسئول برگزاری یادواره شهدای مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) خاطر نشان کرد: پس از شهادت این عزیزان نه تنها از میزان فعالیت های مسجد کاسته نشد بلکه نیروهای خدوم و نمازگزاران آن با تلاش بیشتری در مسیر اشاعه فرهنگ غنی اسلام گام برداشتند و همین فعالیت ها موجب شد تا عده ای منافق و کوردل که تاب دیدن چنین صحنه هایی را نداشتند در 7 خرداد 1388 در انفجاری تروریستی که توسط عامل انتحاری صورت گرفت، 20 نمازگزار این مسجد را در میان نماز مغرب به شهادت رسانند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار